Lean

Skupiamy się na potrzebach klienta

LEAN działa. Nie tylko dla naszych klientów, ale także dla nas.

Mówiąc najprościej, LEAN oznacza tworzenie większej wartości zarówno dla naszych klientów, jak i dla naszych zespołów. Osiąga się to poprzez generowanie jak najbliższej zeru ilości odpadów poprzez optymalizację procesów i ich ciągłe doskonalenie.

Chodzi o to, aby marnować mniej czasu, wysiłku i materiałów. Nazywamy to robieniem rzeczy dobrze za pierwszym razem w kierunku “Prawdziwej Północy”. LEAN Site Management gwarantuje, że właściwe materiały znajdują się we właściwym miejscu, we właściwym czasie, we właściwej ilości i odpowiedniej jakości. Nie chodzi o odkrywanie koła na nowo, ale raczej o optymalizację sprawdzonej koncepcji i zapewnienie, że koło działa płynnie bez żadnych zakłóceń. Oznacza to stosowanie prostych środków, takich jak planowanie i zarządzanie wydajnością – myślenie o tym, co należy zrobić przed, w trakcie i po zmianie oraz jak osiągnąć uzgodnione cele. Dzięki temu możemy osiągnąć wyższy poziom zdrowia, bezpieczeństwa i wydajności, wykonując nasze usługi prawidłowo za pierwszym razem, spełniając jednocześnie wszystkie wymagania jakościowe.

LEAN przynosi korzyści zarówno naszym klientom, jak i nam. Nasze unikalne podejście do stosowania LEAN obejmuje edukację i szkolenie naszych pracowników poprzez nasz Program Rozwoju Lean, aby nie tylko “robić” LEAN, ale “być” LEAN na każdym kroku. Byłoby bowiem marnotrawstwem, gdybyśmy nie wykorzystywali pomysłów wszystkich pracowników KAEFER w dążeniu do wspólnego celu. LEAN to umożliwia i upoważnia pracowników do konstruktywnego i kreatywnego kształtowania sposobu, w jaki pracują. Nagrodą jest nie tylko łatwiejszy i mniej marnotrawny przepływ pracy, ale także inwestycja w rozwój osobisty każdej osoby w KAEFER.

Skontaktuj się z naszym ekspertem

Sebastian Bubrowski

Kierownik działu LEAN

Historia Lean w KAEFER

Może to zabrzmieć jak banał, ale każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Podróż KAEFER w kierunku LEAN rozpoczęła się w 2013 roku podczas pracy z klientami, którzy sami stosowali tę metodologię. Zobaczyliśmy, jak dobrze można zwiększyć wydajność w praktyce, więc podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu własnego programu LEAN. Postrzegamy go jednak jako coś więcej niż tylko sposób na zwiększenie wydajności. Dla nas LEAN to program podnoszenia kwalifikacji – zarówno w odniesieniu do naszych pracowników, jak i usług.

Siedem projektów pilotażowych później stało się jasne, że LEAN będzie kierunkiem, który obierzemy w przyszłości. Tym bardziej, że nie tylko odniosły one spektakularny sukces, ale również wyjątkowo dobrze wpisały się w sposób myślenia KAEFER.
W 2014 roku Podróż KAEFER LEAN została rozszerzona na kolejne 100 projektów i powstała globalna organizacja LEAN Leader. W 2015 roku liczba projektów wzrosła do 150, a także rozszerzono Program Rozwoju LEAN dla Menedżerów. Do tej pory, oprócz licznych projektów LEAN, z powodzeniem przeszkoliliśmy ponad 2000 pracowników w ponad 35 krajach.

LEAN działa. Nie tylko dla naszych klientów, ale również dla nas. KAEFER stał się znany jako ambasador LEAN i doskonały przykład na to, że jest to coś więcej niż proces, ale sposób myślenia.

Zasady Lean w firmie KAEFER

Wyobraź sobie, że jesteś na placu budowy. Robotnik bezczynnie czeka na dostawę materiałów. Te jednak jeszcze się nie pojawiły. Często w takich przypadkach ludzie boją się powiedzieć “szefie, mam problem”, ponieważ nie chcą być postrzegani jako osoby, które nie pracują. To strata czasu. To nie jest LEAN.

LEAN zapewnia, że rozmowa z szefem i identyfikowanie problemów jest w porządku. A także rozwiązania i sugestie dotyczące ulepszeń. A LEAN Site Management gwarantuje, że właściwe materiały znajdują się we właściwym miejscu, we właściwym czasie, we właściwej ilości i odpowiedniej jakości.

Nie chodzi o odkrywanie koła na nowo, ale raczej o optymalizację sprawdzonej koncepcji i zapewnienie, że koło działa płynnie bez żadnych zakłóceń. Oznacza to stosowanie prostych środków, takich jak planowanie i zarządzanie wydajnością – myślenie o tym, co należy zrobić przed, w trakcie i po zmianie oraz jak osiągnąć uzgodnione cele.

Nazywamy to robieniem rzeczy dobrze za pierwszym razem w kierunku “Prawdziwej Północy”. Obejmuje to tworzenie stabilnych przepływów pracy, pracę z optymalną wielkością załogi, porównywanie rzeczywistej i oczekiwanej wydajności, a także analizę przyczyn źródłowych w celu dalszego usprawnienia procesu.


Rzuć wyzwanie konwencjonalnym przekonaniom – bez wyzwań nie ma postępu.


Eksperymentuj – spróbuj, bo nigdy się nie dowiesz.


Toleruj porażkę – poprawa wymaga cierpliwości.


Zaufanie – poprawa nie może skutkować utratą pracy.


Praca zespołowa – całkowita optymalizacja zamiast lokalnej (indywidualnej) optymalizacji.


Bądź elastyczny – sztywne struktury/polityki ograniczą postęp.


Bądź zdyscyplinowany – trzymaj się standardów.


Program rozwoju Lean w KAEFER

Bycie LEAN oznacza pamiętanie o szerszej perspektywie. Ale to także świadomość, że na ten duży obraz składa się wiele mniejszych. Właśnie dlatego KAEFER przeprowadza szkolenia LEAN dla swoich pracowników. Jest to jeden ze sposobów, w jaki różnimy się w stosowaniu LEAN, ponieważ chcemy, aby maksyma “zero odpadów” płynęła w naszej krwi.

Nasz Program Rozwoju LEAN daje naszym pracownikom narzędzia, dzięki którym mogą stać się usprawniaczami i trenerami procesów. Nie ma znaczenia, czy jest to kierownik liniowy, kierownik projektu czy kierownik zakładu; każdy pracownik jest szkolony, aby wziąć odpowiedzialność za doskonalenie procesów i zostać trenerem, aby pomóc innym w rozwoju. Osiąga się to dzięki poznaniu zasad i metodologii LEAN oraz doświadczeniu ich praktycznych zastosowań.

Program oferuje szereg certyfikatów: LEAN Practitioner, LEAN Professional i LEAN Master: Dzięki temu mogą oni rozwijać swoje umiejętności, rozwijać się i zdobywać cenne, praktyczne informacje na temat tego, jak korzystać z LEAN, aby wyprzedzać konkurencję. Nagrodą jest nie tylko łatwiejszy i mniej marnotrawny przepływ pracy, ale także inwestycja w rozwój osobisty każdego menedżera w KAEFER.

Nie musisz nam jednak wierzyć na słowo. Wystarczy zapytać jednego z ponad 2000 pracowników z ponad 30 krajów, którzy z powodzeniem rozpoczęli szkolenie.